reklama

Muž s dvomi veľkými M

„Hele, Pavli, tak jsme byli za tim tvým trenérem.“ - oznámil mi synovec. „A aké to bolo, zlatko?“ „To bylo úplně supr. A víš co? Dostal jsem šest kaktusů a jeden sukulent!“ - oznamoval mi deväťročný chlapčenský hlások. „A taky jsem dostal jeden roubovanej – a víš co? - je to můj úplně první roubovanej kaktus!“ - a to mu už hlások nadšením preskakoval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Deväť ročný chlapček ma primäl vyznať verejne lásku (i keď verejne prezentovať city v zásade odmietam).

Mala som trénera atletiky. Nikdy som nedosiahla nejaký výrazný úspech, ale štyri roky som chodila na atletiku rada (potom som odišla do Bratislavy). Dodnes sa s ním stretávam a teším sa na tieto stretnutia.

Aprobácia slovenský jazyk – telesná výchova. Obidvoje učil na strojníckom učilišti, ktoré navštevovala naša suseda. Keď zistila, že chcem ísť na FTVŠ, stiahla ma so sebou na atletiku – ktorú MM (muž s dvomi veľkými M) trénoval v rámci školy. Vôbec s tým nemal problém, dokonca som mala pocit, že sa teší z toho, že mu pribúdajú zverenci. Mala som 14 rokov. Poznáme sa dlho, ale až nedávno som mala pocit, že sa rozprávame na rovinu. Nie že by nebol úprimný, to ja som mala úctu a zábrany. Predsa len – bol to tréner …

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po tomto rozhovore som mala neuveriteľný pocit blízkosti. Športuje, vychováva k športu. Je sčítaný a inteligentný, snaží sa, aby jeho študenti a zverenci čítali a štylizovali – aby dokázali svoje myšlienky dať na papier. Je čestný a vštepoval nám vždy princíp kalokagatie (rovnomerného rozvoja tela aj ducha) – i keď sme o tom nevedeli. Nielenže nám ho vštepoval – on ním žil a žije dodnes.

Do môjho života zasiahol máličko a zároveň príliš. Nesmierne si ho vážim a zároveň ma inšpiruje. Poznáte ľudí, ktorí učia, trénujú nejaký šport – lebo musia? On to robí, lebo chce, aby ľudia športovali.

Je to čistá duša. Úžasný, dobrosrdečný, úctivý, múdry a inteligentný čestný športovec. Napĺňa ideál kalokagatie, kade chodí. Trénuje atletiku, ženský futbal, tenis, volejbal a určite ešte nejaké ďalšie športy. Organizuje medziškolsé turnaje. On sám jazdí na bicykli skoro celý rok. Pestuje kaktusy (má uctyhodnú zbierku, venuje sa tomu asi 40 rokov).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A mám s ním ešte dve skúsenosti vďaka nášmu poslednému rozhovoru:

  • je tak inšpratívny vo svojom rozprávaní, že som vďaka nemu začala plávať. Stačilo sa s ním porozprávať (a o plávaní – čestné slovo – nepadlo ani slovo) - a rozhodla som sa – chodím 3x do týždňa. Dám si za hodinku 2 km a odchádzam. Vďaka nemu. Úžasný prílev endorfínov. Nie že by som nevedela o endofínoch, MM mi len dodal impulz.

  • Potom som mu volala, že môj synovec je fanatik do kaktusov a poprosila som ho, či by mu nejaké neukázal a niečo mu o nich nepovedal. Odpoveď bola: „Samozrejme, veľmi rád nech príde ...“ atď. Ten nadšený, do fistuly preskakujúci hlások v telefóne ma naozaj primäl tomuto mužovi vyznať lásku. Nie že by som nechcela, ostýchala som sa. A môj deväť ročný synovec mi dodal odvahu.

Ľúbim MM za to, že bol tým článkom v reťazi a vštepil mi hodnoty športu (nebol jediný, ale bol dôležitý). Navyše, keď som po čase zistila, že ideály kalokagatie a olympijská filozofia sú mu blízke – a nie iba naoko tak, ako tým, čo ich hlásajú. MM nimi žije – bez toho, aby to hlásal do sveta – je to jeho súkromný odkaz. Pracuje s deťmi – a súdiac podľa seba samej, ktorá som mu prešla rukami – úspešne.

A ženská stránka – je to chlap, ktorý sa nebojí prejaviť city. Ak ho niečo dojme, povie, že mal slzy na krajíčku. Ak má emotívny zážitok, porozpráva o ňom. Ak sa niečo prieči cti, nerieši situáciu z hľadiska výhod, ale zastane sa slabšieho alebo toho, kto to v tej chvíli podľa jeho názoru potrebuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, ako lepšie ho opísať, pre mňa bude vždy jeden z tých NAJ.

Paulina Baloghova

Paulina Baloghova

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Ego digito, ergo cogito, ego cogito, ergo sum. - Počítam, teda myslím, myslím, teda som." Toto povedal človek, po ktorom je nazvaný súradnicový systém Zoznam autorových rubrík:  JA a internetMatematika vs. športMuži, na ktorých mám slabosťNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu