reklama

Cashback - áno, či nie?

V poslednom článku tohto miniseriálu (nie poslednom o cashbacku) dôjde k logickému vyústeniu – či sa vám vôbec do niečoho takéhoto oplatí vstúpiť a ak áno, prečo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Diskutabilné otázky:

Nestane sa, že by cashback-portál dostal províziu a vám nedal nič. Je to v ich vlastnom záujme. Sú tu ale nejaké „ale“. Nedostanete peniaze, ak nákup stornujete alebo vrátite (čo je logické). Preto majú cashback-portály vo všeobecných obchodných podnienkach klauzulu o tom, že cashback vám bude priznaný až po určitom časovom období – väčšinou ide o mesiac až dva. Je to preto, lebo aj e-shopy priznajú províziu až po čase, ktorý uplynie podľa ich reklamačného poriadku. Cashback-portály tie peniaze jednoducho fyzicky nemajú. Cashback vám pripíšu, lebo váš nákup je im priznaný, ale vyplatia vám to až s istým časovým odstupom, po schválení platby tým-ktorým e-shopom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako nedostanete peniaze, ak nie ste registrovaný a prihlásený na konkrétnom cashback-portále. Vysvetlenie je jednoduché – ich systém vás nedokáže zaevidovať – ergo – nemá komu priznať cashback.

Ďalšm bodom je „zbieranie“ peňazí. Musíte nazbierať istú sumu, aby ste mohli požiadať o jej vyplatenie. Ak sa ale varciate na cashback-portál pravidelne, ani vám to nepríde. Ide totiž o sumy od 5€ do 15€. Je to pochopiteľné - na jednej strane portál nemôže posielať stovky niekoľkocentových položiek denne, na druhej strane chráni zároveň vás ako zákazníka. Pri poukázaní niekoľkocentovej položky na Váš účet by sa mohlo stať, že vzhľadom na bankové poplatky za prevod by ste na pripísanie tak nízkeho cashbacku vlastne doplácali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výhody:

Ak nakupujete cez internet, výhoda je zjavná – z každého nákupu získate vlastne zľavu. Zľavy kumulujete, získate minimálnu sumu na vyplatenie a keď o ňu požiadate, zrazu máte o niekoľko € na účte naviac.

Dokonca získavate zľavu zo zľavových portálov – keď nakúpite cez cashback-portál na zľavovom portáli, získavate vlastne cashback zo zľavy.

Navyše, sú e-shopy, ktoré poskytujú zľavové kupóny. Ak takýto uvidíte na cashback-portále, využijete ho a nakúpite, získate zľavu z kupónu a plus cashback.

Ako zistiť dôveryhodnosť cashback-portálu?

Jednak je to vec komunikácie – priamo s Vami alebo na sociálnych sieťach. Zaregistrujete sa, nakúpite a uvidíte. Buď vám pripíšu cashback, alebo im budete posielať maily a žiadať o vysvetlenie. Ak sa vám budú ako zákazníkovi venovať a vysvetlia vám to, prípadne zjednajú nápravu, je to OK. Ja osobne neodsudzujem hneď, mám vo zvyku žiadať vysvetlenie. Podľa toho, ako sa k tomu postavia, postavím sa k tomu aj ja. Ak nebudú komunikovať, nemá to zmysel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšou známkou serióznosti je, či sa daný cashback-portál stará o svoj web, či ho aktualizuje a zveľaďuje. Podľa môjho pozorovania za posledných 5 mesiacov pribúdajú obchody len na troch. Klasickým príkladom je Pelikan.sk. Pred časom sa zlúčili s Chimpo.sk, čiže keď kliknete na Chimpo.sk, otvorí sa vám Pelikan.sk. Sú portály, ktoré majú na stránke aj Pelikan aj Chimpo a majú pri nich rozdielne cashbacky. Aký cashback vám vyplatia, keď na Pelikan.sk nakúpite?

Keď sme pri aktualizácii … Elegantným príkladom je krach Shopcity.sk. Činnosť ukončil 20. 8. 2013 a niektoré portály ho ešte v septembri uvádzali vo svojich zoznamoch, akoby ste tam mohli bez problémov nakupovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niektoré uvádzajú zoznam svojich užívateľov a výšku cashbacku, ktorý si pripísali, resp. im bol vyplatený. Pripadá mi to neseriózne. Chápem, že sa chcú prezentovať ako portál, ktorý nemá čo skrývať. Má to ale jedno veľké ALE: nejeden človek používa ako svoj nick svoje priezvisko alebo dokonca plné meno – prečo by ho tam mali mať ako na nástenke aj s výškou získanej sumy?

Niektoré portály uvádzajú celkovú sumu, ktorú už vrátili svojim klientom. Sú to však stránky, ktoré majú svoje české varianty. Aplikovaním kurzu EUR-CZK zistíme, že suma je súčtom českej aj slovenskej stránky.

České verzie niektorých stránok existovali skôr ako slovenské – čo napovedajú aj zlé preklady slovenských verzií z češtiny. Nie som detailista, ale keď niekto ide podnikať do cudzieho štátu, mal by si dať aspoň tú námahu, aby uvádzal gramaticky správny preklad. Zaujímalo by ma, či by si takýto gramatický lapsus dovolili v nemeckej či anglickej verzii.

Ďakujem Vám, ak ste môj seriál dočítali. Dúfam, že vám pomohol sa zorientovať v tejto problematike. Keď sa budem tejto téme venovať nabudúce, nazrieme do zákulisia fungovania týchto webov.

Vyhlásenie o možnom konflikte záujmov: Autorka pracuje pre spoločnosť BaBar.sk

Paulina Baloghova

Paulina Baloghova

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Ego digito, ergo cogito, ego cogito, ergo sum. - Počítam, teda myslím, myslím, teda som." Toto povedal človek, po ktorom je nazvaný súradnicový systém Zoznam autorových rubrík:  JA a internetMatematika vs. športMuži, na ktorých mám slabosťNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu