Prečo využiť pri vianočných nákupoch cashback?

Autor: Paulina Baloghova | 18.11.2013 o 9:00 | Karma článku: 3,34 | Prečítané:  734x

Jednoducho - je to výhodné. Pre všetkých. Vlk sýty a koza celá. Dá sa to? Dnes sa spolu pozrieme, ako využiť možnosti, ktoré sa nám núkajú v podobe vrátenia časti sumy z našich nákupov.

Skúsme to na príklade:

Nech dovolenka stojí 1000€. Máte dve možnosti - buď si ju objednáte priamo v CK, alebo cez tzv. cashback-portál. V každom prípade ju zaplatíte. V druhom prípade Vám ale cashback-portál vráti časť z tejto sumy. Cashbacky sa väčšinou pohybujú vo výške 0,5 - 10%. Bývajú ale aj vyššie, resp. sú uvedené ako fixná suma v Eurách. Predpokladajme, že z tejto CK môžete získať cashback vo výške 5%. Po návrate z dovolenky Vás teda čaká suma 50€, ktoré si jednoducho necháte poslať na účet. Ako hovorí jeden môj kamarát - poteší, bude na kávu.

Cashback vs. zľava

Ešte zaujímavejšia informácia - ak si túto dovolenku vyhliadnem na niektorom zľavovom portáli za 50% ceny - tzn. za 500€ a cashback-portál má tento zľavový server vo svojej databáze, získam stále späť určitú sumu zo zľavy (v tomto prípade jej výšku určuje zľavový portál, nie CK).

Ak má e-shop výpredaj 70%, za jeho tovar zaplatíte 30% a z nich dostanete cashback.

Ľudia sa často pýtajú, či musia zaplatiť viac, keď chcú získať cashback. To je práve tá pridaná hodnota - cena toho, čo si kúpite, sa nemení. Len existuje spôsob, ako z nej ušetriť.

Najväčšie zahraničné portály s takýmto zameraním existujú už 6-8 rokov. Niektoré uvádzajú, akú sumu za ten čas už vrátili klientom. Všetko sú to čísla rádovo v miliónoch Eur! Pri pravidelných nákupoch na webe si tak priemerný užívateľ nechá ročne vrátiť sumu od niekoľkých desiatok až po niekoľko stovák €.

Za aký tovar získam cashback na Slovensku?

Ako som písala - prakticky z čohokoľvek. Veľa napovie, že do takýchto partnerstiev s cashback-portálmi vstúpili mall.sk či Hej.sk. Rovnako asi 60 zľavových portálov. Je pravda, že nie všetky sú uvedené na každom cashback-portále, ale nájdete ich tam väčšinu. Online kníhkupectvá, poisťovne, predajne adrenalínových zážitkov, obchody s topánkami, detskými vecami, elektronikou, cestovné kancelárie, rezervácie leteniek či ubytovania, dokonca predajcovia pneumatík, samozrejme oblečenie a módne doplnky, značkové aj neznačkové hodinky, šperky, predajcovia foto- či audio- techniky, poskytovatelia tematických pobytov, poskytovatelia internetových a webhostingových služieb, online parfumérie, cestovné kancelárie atď.

V zahraničí sa na týchto portáloch objavujú ďalšie veľké mená ako napr. Tesco, eBay, Amazon, Booking.com apod.

V stredu sa pozrieme na to, ako vlastne získať cashback - čo je nutné pre to urobiť.

 

 

 

Vyhlásenie o možnom konflikte záujmov: Autorka pracuje pre spoločnosť BaBar.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Astronautka z NASA: Vidieť Zem oproti čiernote vesmíru je neuveriteľné

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

SVET

Minúta po minúte: Merkelová môže byť štvrtýkrát kancelárkou

Jej konzervatívci vedú nad druhými socialistami Martina Schulza.

SVET

Merkelová bude pokračovať. Nikto však nevie ako, hovorí analytik

Nemecká kancelárka je istou víťazkou nedeľných volieb už teraz.


Už ste čítali?