reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Paulina Baloghova

Paulina Baloghova

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Ego digito, ergo cogito, ego cogito, ergo sum. - Počítam, teda myslím, myslím, teda som." Toto povedal človek, po ktorom je nazvaný súradnicový systém Zoznam autorových rubrík:  JA a internetMatematika vs. športMuži, na ktorých mám slabosťNezaradené

reklama

Muži, na ktorých mám slabosť

Muž s dvomi veľkými M

Paulina Baloghova

Muž s dvomi veľkými M

„Hele, Pavli, tak jsme byli za tim tvým trenérem.“ - oznámil mi synovec. „A aké to bolo, zlatko?“ „To bylo úplně supr. A víš co? Dostal jsem šest kaktusů a jeden sukulent!“ - oznamoval mi deväťročný chlapčenský hlások. „A taky jsem dostal jeden roubovanej – a víš co? - je to můj úplně první roubovanej kaktus!“ - a to mu už hlások nadšením preskakoval.

  • 30. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 582x
  • 2
Nehaňte ľud môj

Paulina Baloghova

Nehaňte ľud môj

Neznášam vetu „Na Slovensku je to tak", prípadne jej obmeny v zmysle „No jasné, veď sme na Slovensku" či „Čo iné čakať od Slováka?" a podobne. „V Amerike majú toto a toto, tamto som videl v Nemecku či Rakúsku, vo Švajčiarsku je iné, videli ste to? To by u nás nemohlo vzniknúť, veď sme na Slovensku ..." Jasné, inde je tráva vždy zelenšia a internet rýchlejší, ale je to naozaj tak?

  • 23. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 143x
  • 47
Galileo – mystifikácia hrdinstvom, lebo ...

Paulina Baloghova

Galileo – mystifikácia hrdinstvom, lebo ...

... veta „Eppur si muove! - A predsa sa točí!" zrejme nikdy neodznela. A preto, lebo Zem začala obiehať okolo Slnka pre katolícku cirkev až od 31. októbra 1992. A preto, lebo matematiku používal na dokazovanie empirických pozorovaní - považoval ju za „Boží jazyk".

  • 28. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 106
Pytagoras - matematik a športovec, lebo ...

Paulina Baloghova

Pytagoras - matematik a športovec, lebo ...

... naplnil starogrécky ideál kalokagatie (rovnomerného rozvoja tela i ducha). Bol vedcom, matematikom, filozofom a olympionikom, týmto pojmom Gréci označovali víťaza olympijských hier, nie ich účastníka, ako je to dnes.

  • 27. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
reklama
SkryťZatvoriť reklamu